Stukot w silniku M3 e36 3,2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: PawełM » czw lis 08, 2007 00:08

Bombel pisze:Czy jest mozliwe, ze uszkodzil sie korbowod, bo panewka sie obrocila?? Wal wyglada ladnie na oko mechanika, a korbowod strasznie poniszczony...
Oczywiscie że jest to możliwe.Korbowód da sie naprawić więc nie ma problemu zalezy tylko jak mocno jest zniszczony.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Marcin_Os » czw lis 08, 2007 01:00

Pytanie trochę z innej beczki: czy można jakoś zmodyfikować lub zregenerowaćseryjną pompę oleju?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » czw lis 08, 2007 15:46

Wał na oko to wiesz co można sobie zrobić... ;)
Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia. Jakby się obyło bez szlifu to w ogóle zajebiście, ale wydaje mi się, że pierwszy pewnie będzie.
Co do korb to można je regenerować/naprawiać. Polega to na skróceniu ich i wytoczeniu jeszcze raz. ale przedtem proponuję poszukać i zakupić jakąś używaną. Z korbami do 3.0 akurat problemu byś nie miał bo mam takowe.

Co do poprawienia wydajności pompy olejowej to nie słyszałem. Mam oryginalną i w pełni sprawną pompę do M3 3.0 jakby coś ;) . Poprawienie skuteczności pompowania oleju w nowych M Powerach stosuje się poprzez zwiększenie ich ilości po prostu. Wydaje mi się, że tak Plug&Play się nie da tego zrobić w E36 M3. Nowe M5 na przykład posiada 4 pompy oleju. Chodzi o to, że ssają olej nie tylko z dołu miski, ale dwie z tych czterech wysysają olej z głowic podczas jazdy bokami.

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: macpis » czw lis 08, 2007 18:24

///M3 pisze:Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia.
A do jakiej wartosci sie odniesc? Wie ktos moze skad wziasc tak szczegolowe dane silnika jak np. parametry walu, srednica cylindrow, z jaka sila dokrecic poszczegolne sruby itp.
PeAcE, LovE and ///M

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » czw lis 08, 2007 19:10

macpis pisze:
///M3 pisze:Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia.
A do jakiej wartosci sie odniesc? Wie ktos moze skad wziasc tak szczegolowe dane silnika jak np. parametry walu, srednica cylindrow, z jaka sila dokrecic poszczegolne sruby itp.
Na realoem.com mozna znalezc wymiary panewek, takze sa to wrtosci do ktorych mozna sie odniesc.

Filip, wiem, ze na oko to chlop w szpitalu umarl. Dzisiaj albo jutro mial jechac wal i korby do obmierzenia do szlifierza :)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » czw lis 08, 2007 19:11

Wartości będzie znał fachowiec, który się tym zajmuje. Wymiary oraz kolejne szlify są jakimiś standardami w danej marce. Jeżeli zamierzasz to robić sam i masz odpowiedni sprzęt a brakuje Ci tylko danych to poszukaj w necie lub popytaj u dobrego szlifierza. W Radomiu jest taki jeden.
Nie tylko chodzi o wartości. Należy przemierzyć czujnikiem zegarowym, czy wał jest prosty.

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Makinen » sob lis 10, 2007 02:14

Apropo oleju. Byłem z Wami w Rykach i część z Was słyszała jak mi grały zawory po upalaniau. Jeździlem na Castrolu. Następnie zalałem Motula 300V Comp. 15W50, jeżdże co 2 tygodnie do Sochaczewa na drifty - całodniowe grube upalania, odkąd mam Motula ani razu choć na chwilke mi zawory nie zagrały...

Mka fajna :cool: Drewno out, przednie lampy odswieyzc i lala. Jak zrobisz remont grubszy to bedziesz mial gwarancje :wink:
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr lis 14, 2007 22:07

No i chuj bombki strzelil choinki nie bedzie....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panewka sie obrocila na dowch korbach. Skutkiem tego jest uszkodzony wal korbowy (tak, ze by musialby tzw. "trzeci szlif", poza tym jest krzywy - bije i dwie korby do smieci!!!!!!!!!
Ma ktos w garazu wal korbowy i korby ;) ?? Albo jakis kontakt na kogos kto moze miec wal, korby lub caly silnik...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Yanaki » czw lis 15, 2007 00:30

współczuję, bo cóż innego mozna powiedzieć, w sprawie cześci spróbuj pod tymi numerami: 500 238 947 lub 516 057 004. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Makinen » czw lis 15, 2007 00:44

I weź kup używany samochód :( Współczuje
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

daniel FW
Posty: 76
Rejestracja: sob lis 03, 2007 15:23
Lokalizacja: lublin

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: daniel FW » czw lis 15, 2007 19:23

no lipa ale co można poradzić :roll: ile przebiegu miał ten 3,2??
FW motorsport

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Yanaki » czw lis 15, 2007 19:47

Bombel pisze:Ze szwajcarii przyjechalo na kolach, mialo lekko pordzewiale: blotnik i pas tylny, wiec jest polakierowane, uszkodzone mocno z przodu na pewno nigdy nie bylo.
Kupilem, bo sie trafila ladna i tanio, wiec szkoda bylo nie skorzystac z okazji.
Przebieg miala przed dotknieciem radomskich handlarzy jakies 220tysiecy, teraz ma 170

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Tomas_M5 » czw lis 15, 2007 20:56

wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Marcin_Os » czw lis 15, 2007 22:34

Tomas_M5 pisze:wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.
6500 z oddaniem starego.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Tomas_M5 » pt lis 16, 2007 01:05

Marcin_Os pisze:
Tomas_M5 pisze:wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.
6500 z oddaniem starego.
jednak ma sie te rabaty w ASO :mrgreen:

ODPOWIEDZ